lördag 18 mars 2017

P-paus

Solen skiner -
men jag sitter inne och skriver tenta i blankettkunskap.
Barnen tjoar och skrattar medan de filmar en ice bucket challange på verandan -
men jag sitter inne och är frustrerad över platsbrist i tentan.
Maken är ute och går i det vackra vädret -
men jag sitter inne...
 
Äh, nu tar jag en planteringspaus och gräver ner vitlöksklyftor i en pallkrage med jordgubbsplantor.
 
Sedan fortsätter jag plugga tills Niclas ropar att det är dags för en pannkakspaus i trädgården.
 
I kanterna av pallkragen har jorden tinat så pass att det går att peta ner några vitlöksklyftor. I mitten är det fortfarande fruset och jag får lägga vitlöksklyftorna ovanpå jorden och sedan hälla på lite lös jord. Det här är en ren chansning.
 
Pannkakor på muurikkan en lördag i mars. Gräsmattan är fortfarande fjolårsgrå så det är viktigt att se till att inga glödloppor hoppar i väg och antänder trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar