tisdag 14 februari 2017

Vass

Medan övriga familjen firar sportlov genom att faktiskt sporta, "firar" jag lite mer långsamt genom att ägna mig åt den utmanande sporten "bli-frisk-från-förkylning". Jag är inte alls bitter, avundsjuk eller deppig. Ärligt talat.
Hade jag varit frisk hade jag ägnat halva dagarna åt tentor och andra halvan åt jobb. Nu försöker jag i stället ägna hela dagarna åt tentor men det är svårt när huvudet är fullt av snor som slemmar till hjärncellerna och hindrar dem från att tänka ordentligt.
 
I dag skiner solen och jag passar på att vädra förkylningen lite i förhoppningen att en dos D-vitamin ska göra susen.
Solen är vass för mina rödkantade ögon. Jag kisar mig fram och njuter av fågelsången.
 
Här kommer några "vassa" bilder från promenaden.
 
 
Det är så härligt att gå i solen!
 
Kommunen har anlagt en liten bäck som dränering i utkanten av vårt bostadskvarter. Det finns nästan aldrig något vatten i bäcken men det växer ändå vackra vassvippor utmed kanterna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här är inte vass, utan i stället någon typ av gräs som växer i en av trädgårdarna i kvarteret. Vi har inget mer än gräsmattegräs i gräsväg hos oss, men när jag ser hur vackra fröställningar en perenn grästuva kan ha även på vintern, så blir jag såklart lite sugen...
 
 
Som en kaskad av guldglitter i februarisolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar