fredag 30 december 2016

Hyacintfrossa

I går var familjen en sväng till Jönköping. Vi var där för att lämna av dottern på ungdomskonferens.
När det uppdraget slutförts passade övriga familjen på att shoppa på köpcentrat A6. Det är ju mellandagsrea så det gäller att passa på.
Resultatet blev dock magert. Endast sonen kom ut med ett fynd.

Precis bredvid A6 ligger IKEA och det är ju dumt att inte gå in dit när julen precis är över och det kan finnas överblivna julsaker att köpa. På IKEA hittade jag hyacinter, för 1 krona styck. Jag köpte en hel kasse vita och har nu placerat ut dem i hyacintvaser runt om i huset. De som blev över har jag knött ner i en keramikbytta som jag fyndat billigt på Secondhand för några år sen.

Nu ska jag bara samla lite mossa att dölja jorden med så är min julgrupp klar.
Eller nyårsgrupp, rättare sagt.


God fortsättning på det gamla året.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar