onsdag 9 november 2016

Älgspår?

Ser ni spåren i snön?

Jag står på övervåningen i vårt hus och tittar ut över trädgården. Det måste vara en älg som passerat i natt. Så långa steg kan nog inte ens maken ta.



Uppdatering: Det var ingen älg.
Jag blev så nyfiken på vart den där älgen tagit vägen efter att den passerat baksidan av vår trädgård, att jag gick ut för att ägna mig åt lite hederlig spårning.
Och det var inga älgspår jag hittade runt knuten.

Den skyldige är... (trumvirvel) grannens katt!
De "långa kliven" har åstadkommits genom att katteländet hoppat från den ena nedslagsplatsen till den andra för att slippa pulsa i snön.
Jag är inte så förtjust i grannens katt. Jag vill inte ha den i vår trädgård. Den har faktiskt inte lämnat några ovälkomna spår efter sig - än - men den har jagat fåglar och ekorrar och det tycker jag nästan är ännu värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar