tisdag 11 oktober 2016

Först och sist

I kväll plockade jag in de sista fikonen. Nu tror jag inte min missbildade buske kan producera fler frukter. Av de två fikonen på bilden nedan var det lilla ruttet i änden, men det stora var väldigt gott.

I kväll plockade jag även in den första mogna spetspaprikan. Vi närmar oss mitten av oktober och det är ren bonnatur att vi inte har haft några frostnätter här ännu.
Paprikor är inget vidare på att eftermogna inomhus, men är som tur är goda även i grönt.

Tomaterna däremot, de eftermognar snällt. Om Farbror Frost kan vara snäll och hålla sig undan några dagar till så borde jag hinna klippa av tomatklasarna som fortfarande är gröna och hänga in dem i uterummet där det visserligen inte är särskilt varmt nu längre, men i alla fall frostfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar