lördag 24 september 2016

Regn här också

Hanna skev att det regnade i Ludvika i går.
Det gjorde det minsann i Lidköping också.

Här är en bild från min cykeltur hem från jobbet, precis innan det började regna.

Jag kan meddela att jag blev väldigt blöt men regn är bra för både hår och växter och dessutom har jag ju förmånen att bo i ett hus med värme och varm dusch och har torra kläder i garderoben så jag klagade inte.

När jag gick ut i trädgården i dag såg den nyfräsch ut. Ungefär som jag efter en rejäl dusch.


Jag har inte hunnit längre än till Framnäsrondellen innan de första försiktiga dropparna faller.
I höjd med campingen dundrar åskan och strax därefter kommer vinden som förlöpare till regnvädret. När det väl brakade loss så var det inte fråga om några försiktiga droppar längre.
Både jag och trädgården därhemma fick oss en rejäl rotblöta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar