lördag 3 september 2016

Pioner på rad

Att få "ihop" en rabatt så det blir sådär matchat och snyggt samt att växterna dessutom trivs, är en lång procedur. Åtminstone för en nybörjare som mig.

I mina spegelrabatter som ligger på skuggsidan av huset, har det inte blivit helt lyckat. Två pioner har till exempel stått för skuggigt enligt min uppfattning och nu har de fått flytta till den spegeln som får mest sol. Här blir det nu tre pioner på rad, en vit, en rosa och en av okänd färg. Jag hittade henne ute på en komposthög i skogen och tog givetvis med henne hem. Min känsla säger att hon är knalligt rosa, det återstår att se.

I skuggdelen planterades istället en trädgårdshortensia, som stått för soligt, och tre nyinköpta limegröna hostor. Tre daggkåpor fick också flytta dit, de klarar det mesta.
Väx nu mina kära plantor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar