fredag 5 augusti 2016

I min systers trädgård

Min mobil skickar små osöta meddelanden till mig och vill att jag ska rensa bland mina bilder.
Minnet börjar bli fullt.
Jag kan väl inte hjälpa att det finns så oändligt mycket vackert runtomkring som jag vill föreviga!
Men mobiltelefonen verkar inte hysa minsta förståelse för att jag kan behöva ta fram en soldränkt bild av en petunia när vintervindarna viner och sommaren känns långt borta.
 
För en dryg vecka sen var vi och hälsade på hos yngsta syster Hanna, min mobil och jag. Ja, familjen hade jag också med mig men de var nog mer intresserade av grillhörna och spabad än klematis och rosor.
 
Här är några bilder som jag kan återvända till under snålblåst och snöglopp.
 
En vackert tecknad petunia står och välkomnar vid entrén.
Gråsten. Allt annat är grå!
Klematisen Dr. Ruppel.
Stolligt stor, solig solros.
Humlebesök hos axveronikan, eller var det kransveronika?
Kralligt vita petunior gör sommarkvällen magiskt lysande.
Mjölkkrukeplantering.
Solupplyst lykta som kommer tändas till kvällen.
Klematisen klättrar på armeringsmattan bredvid planteringshörnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar